Facebook


Mivel a gyerekek legjobban a jtkhoz rtenek, ezrt mi jtkos formban dalokon, mondkkon, mesken keresztl ismertetjk meg velk az angol nyelvet. Mr a legkisebbek is eredeti, autentikus (nem nyelvtanulsi cllal kszlt) angol kpesknyvet, meseknyvet nzegetve sajtthatnak el szavakat, kifejezseket.

  • A mdszer hatkonysga azon alapul, hogy megfelel? motivci nlkl nincs eredmnyes tanuls. Ha a gyerekek szmra rdekes, vonz feladatokat, jtkokat adunk, ?k maguk is aktv rszeseiv vlnak a nyelvtanuls, nyelvelsajtts folyamatnak.

    s mirt ppen mondkkkal?
    > "
    A mondka a kisgyermeknek rvid, de teljes lmnyt nyjt, ami megfelel az letkort jellemz? rvid terjedelm? figyelemnek. gy m?kdik, mint egy apr trtnet: van eleje s vge, s van cselekmnye. Miutn a gyerekek megrtik az egymst kvet? esemnyek sort, magabiztosak lesznek, mivel tudjk, hogy a nyelvi tartalom vltozatlan, csak a temp vltozik a hangulatnak megfelel?en. (...)" /Opal Dunn: Csaldi angol: Mondkk. British Council, 2008./


Az l?beszd elsajttsa mellett kap szerepet az rs s olvass.

  • Els?dlegesen a szbelisgre treksznk. Az rst-olvasst a jtkos feladatok s feladatlapok mellett a kpesknyvek, meseknyvek is segtik.

    Mirt hasznlunk kpesknyveket?
    >"Az angol nyelv? kpesknyvek kzs olvassa nem csak azrt hasznos, mert segti a gyerekek angolnyelv-tudsnak fejl?dst, hanem azrt is, mert a knyvek egy jabb ablakot nyitnak a vilgra. (...)" /Opal Dunn: Csaldi angol: Kpesknyvek. British Council, 2008./


A sok-sok jtkos ismtls segt frissen tartani s elmlyteni a tudst.

  • Ahogy mondani szoktuk, ismtls a tuds anyja. Ezrt a tmakrket jra s jra el?vesszk, folyamatosan b?vtve foglalkozunk velk.


A szavakat kpkrtykkal (flashcard) tantjuk.

  • A flash krtyk nem kizrlag a tanuls folyamatban jtszanak szerepet, de fontos kellkei a jtkoknak is.


A foglalkozsokon, amennyit csak tudunk, angolul beszlnk. Nem csak tanuljuk a nyelvet, hanem hasznljuk is.

  • Ennek ellenre, nem nlklzzk foglalkozsainkrl az anyanyelvet. Ez igen fontos kezd? nyelvtanulknl, s f?knt a gyerekeknl. gy elkerlhet? a flrerts, de legf?kppen az, hogy ne rezzk magukat biztonsgban. aminek eredmnyekppen egyes gyerekek jelent?sen lemaradhatnak a csoporttl s elkezdik nem jl rezni magukat. rinkon az utastsok angolul hangzanak el, gy a gyerekek lassan megtanuljk mi mit jelent. Magyar krdseikre igyeksznk angolul vlaszolni, de egyes j jtkok bevezetsnl nem hzzuk az id?t a bonyolult angol magyarzattal.


Minden foglalkozson feladatlapot kapnak a gyerekek. Feladatlapjaink tbbsgben sajt kszts?ek, de a KizClub szrakoztat feladatlapjait is el?szeretettel hasznljuk.

  • A feladatlapok lehet?v teszik, hogy a gyerekeknek ne kelljen nehz knyvet cipelnik, de a jtkos, foglalkoztat lapok mgis segtenek az rn hallottak otthoni felidzsben.


A gyerekek kpes listt kapnak az ppen aktulis szkincsr?l.

  • Ezt egyrszt azrt tartjuk lnyegesnek, mert segt az otthoni ismtlsben, msrszt a szl?k is nyomon kvethetik, hogy ppen mit tanulunk.


Legnpszer?bb taneszkznk a BookBag: Minden vben kb. hat meseknyvet dolgozunk fel, amit minden gyerek egy-egy htre hazavihet egy vszontskban (BookBag). A BookBag-ben a meseknyvn kvl, szrakoztat, foglalkoztat feladatlapok, jtkok (puzzle, bingo, stb.), multimdis CD lemez, matrica tallhat, valamint tjkoztat jtklerssal a szl?knek.

  • A gyerekek sokkal tbbet megrtenek az idegennyelven, mint amennyit szavakba kpesek foglalni. A gonddal sszevlogatott knyvek lehet?sget adnak arra, hogy minl tbb kifejezst ellopva ks?bb beptsk a vals kommunikciba.

    year1_books year2_books


Foglalkozsainkat hetente 1-2 alkalommal 45 percben 4-8 f?s csoportoknak tartjuk.

  • Fontos szmunkra a kis ltszm, mert gy tbb id?t szentelhetnk minden egyes dikunkra, mlyebb szemlyes kontaktus alakul ki, s kikszblhet? az esetlegesen gyengbb kpessg?ek lemaradsa, ami nagy ltszm csoportoknl annyira jellemz?.


Rendszeresen tartjuk a kapcsolatot a szl?kkel.

  • E-mailben kldnk beszmolt arrl, hogy az elmlt id?szakban mit tanultunk, jtszottunk. Flvente nylt rn mutatjuk meg, hogy mennyit okosodtak a gyerekek.


Tanraink
kizrlag angol nyelvtanri (f?iskolai vagy egyetemi) vgzettsg? pedaggusok, akik tbb ves tapasztalattal rendelkeznek az ltalnos iskols els?sorban als tagozatos gyerekek nyelvoktatsban.

  • A nyelveket tantk egyre b?vl? piacn sajnos egyre tbb olyan vllalkozs s magnszemly is megjelenik, akik az alacsony rat tekintik els?dleges versenyel?nyknek. Ez nyilvnvalan el?bb vagy utbb a min?sg rovsra megy. Mivel gyermekeink nyelvtudsa az letk sorn kulcsfontossg lesz, nem kockztathatjuk meg, hogy egy rossz tanr akr egsz letre elvegye kedvt a nyelvtanulstl. Mi azt valljuk, hogy a j tanr s a helyes mdszertan elengedhetetlen a gyerek-nyelvoktatsban.


Honlapunk
on is tallhatnak a gyerekek az elsajttst el?segt? jtkokat, dalokat, mondkkat, mesket, linkeket.


Nyri
tborunk
ban a gyerekek korosztlyokra bontott csoportokban ismerkednek a nyelvvel.

 
sikiş izle